A PPC (Pay-Per-Click) kampányok sikerének kulcsa nem csupán a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában rejlik, hanem abban is, hogy a kampányok struktúrája összhangban legyen a vállalkozás működési modelljével. A PPC fiókok gyakran a kulcsszókutatásra és a hirdetési formátumokra alapozva épülnek fel, ami később zavaros jelentéseket és nehezen kezelhető költségkereteket eredményezhet. Ahelyett, hogy a kampányok kizárólag a kattintásokra vagy konverziókra összpontosítanának, fontos, hogy a vállalat tényleges működése és bevételszerzési folyamatai szerint alakítsuk őket.
A PPC struktúra és a vállalkozás összhangja
A PPC kampányok strukturálásának legfontosabb alapelve, hogy tükrözze a vállalkozás különböző egységeit és termékcsoportjait. Ha a kampányokat a valódi üzleti célok és prioritások mentén építjük fel, nemcsak a kampányok teljesítményét tudjuk jobban nyomon követni, hanem a költségvetés elosztása is sokkal átláthatóbbá válik. A jól megtervezett PPC struktúra lehetővé teszi, hogy a költségeket a legfontosabb területekre összpontosítsuk, és a kampányokat a vállalat által kitűzött célokhoz igazítsuk.
Új megközelítés: a vállalkozás modellje mint kiindulópont
A legtöbb marketing szakember hajlamos a kulcsszókutatással kezdeni a PPC kampányok tervezését. Azonban ha a vállalkozás üzleti modelljét vesszük alapul, akkor máris stratégiaibb szempontok szerint tudjuk kialakítani a kampányokat. Ezen a ponton fontos, hogy a hirdetési ügynökségek figyelembe vegyék, hogy a különböző csapatok különböző célokkal dolgoznak, és ez kihívást jelenthet a kampányok végrehajtásakor. Kérdezzük meg, mik a vállalat fő bevételi forrásai, vannak-e különböző termékcsaládok vagy szolgáltatások, amelyek eltérő célokat szolgálnak, és hogy a földrajzi eltérések hogyan befolyásolják az értékesítést.
Hatékony kampánystruktúra kialakítása
A PPC kampány struktúrájának megtervezésénél három fő szempontot érdemes figyelembe venni. Először is, a kampányoknak érdemes tükrözniük a vállalat különböző üzleti egységeit vagy nyereségközpontjait. Például ha a vállalat külön nyilvántartást vezet a pénzügyi szolgáltatások különböző területeiről, akkor a kampányokat is ennek megfelelően kell felépíteni. Másodszor, szegmentálni kell a kampányokat a vásárlói út különböző fázisai vagy szándékai szerint, hogy a célzott üzenetek és ajánlatok hatékonyabban jussanak el a megfelelő közönséghez. Harmadszor, fontos, hogy a tesztelési kampányokat elkülönítsük a már jól teljesítő kampányoktól, hogy a kísérletezés ne zavarja meg a sikeres hirdetéseket.
Kampányok felülvizsgálata: mikor érdemes újragondolni a struktúrát?
Ha a kampányok már hosszabb ideje futnak, az átszervezés elsőre ijesztő feladatnak tűnhet. Viszont néha a legjobb megoldás a fiók működésének javítása érdekében a teljes újragondolás. Ha nem tudjuk könnyen leképezni a kampányok teljesítményét a vállalati prioritásokra, vagy ha a költségvetés átcsoportosítása inkább reakciószerű, mintsem tudatos döntés, érdemes lehet átgondolni a struktúra felülvizsgálatát.
Új PPC fiók létrehozása: a helyes kezdet
Az új kampányok kialakítása lehetőséget ad arra, hogy már az elején a helyes irányba induljunk. Kezdjük a bevételi központok azonosításával, majd csoportosítsuk a kampányokat ezek köré, figyelembe véve a célokat és a közönséget. Fontos, hogy a kampányok nevei és struktúrája a vállalat növekedésével együtt fejlődjön, és könnyen érthető legyen bárki számára, aki a fiókot áttekinti. A konverziók követése és a költségvetés kezelése is legyen összhangban a kampány típusával, így a mért teljesítmény pontosabb képet ad a kampány hatékonyságáról.
Összhang a sales és pénzügyi csapatokkal
A kampányok vállalkozásmodellhez való illeszkedése megkönnyíti a kommunikációt a körülötted lévő csapatokkal. A sales csapat azt szeretné tudni, honnan származnak a leadek és mennyire kvalifikáltak. A pénzügyi csapat a termékcsaládok vagy földrajzi területek szerinti ROI-t szeretné megérteni. Ha a kampány struktúrája összhangban van a vállalat működésével, a jelentések hasznosabbá válnak, és kevesebb időt kell eltölteni a kampányok magyarázatával, mivel a teljesítmény közvetlenül összefonódik a vállalat céljaival.
A PPC struktúrák újragondolásával és a vállalkozás modelljének megfelelő kialakításával nemcsak a kampányok teljesítménye javul, hanem a vállalat egészének fejlődését is támogathatjuk.