PPC helyett: A SEO jövője és előnyei az ügynökségek számára

A digitális marketing világában a keresőoptimalizálás (SEO) és a pay-per-click (PPC) hirdetések között évtizedek óta tartó verseny figyelhető meg. Az utóbbi időben azonban egyre több ügynökség kezdi felváltani a PPC-t a kiszámítható SEO-val. Ennek az átállásnak számos oka van, és az egyik legfontosabb tényező a hosszú távú növekedési lehetőségek és az organikus forgalom kiemelkedő jelentősége. Az alábbiakban bemutatjuk, miért éri meg jobban a SEO-ba fektetni, mint a PPC-be.

A PPC és SEO közötti eltérések

A PPC hirdetések azonnali láthatóságot kínálnak, de a költségeik gyorsan összeadódhatnak. A legtöbb cég évente több mint 150 milliárd dollárt költ a fizetett keresésekre az Egyesült Államokban, míg a SEO-ra csupán 50 milliárd dollárt. Ez a 3:1 arány azt mutatja, hogy a cégek inkább a PPC-t részesítik előnyben, pedig a keresési eredmények 90%-a organikus forrásból származik. Az organikus forgalom sokkal nagyobb mértékben járul hozzá a weboldalak látogatottságához, mint a PPC, amelynek hatékonysága sok esetben nehezen mérhető.

Az organikus keresési eredmények dominálják a felhasználói kattintásokat, mégis sokszor háttérbe szorulnak a költségvetési viták során. A PPC hirdetések közvetlen attrakciója miatt a cégek hajlamosak elfelejteni az SEO hosszú távú előnyeit. A SEO nem csupán egy költségtényező; a megfelelő stratégiával a weboldalak organikus forgalma folyamatosan növelhető, és a befektetés megtérülése egy idő után egyértelművé válik.

A SEO és a nyomon követés szerepe

Az attrakció fogalma a marketingben azt jelenti, hogy azonosítjuk, mely érintkezési pontok vagy csatornák járultak hozzá egy konverzióhoz vagy eladáshoz. A SEO esetében ez különösen fontos, mivel a Google algoritmusainak fejlődésével a SEO erőfeszítések és az üzleti eredmények közötti ok-okozati összefüggések bizonyítása egyre nehezebbé vált. A rangsorolás ingadozása látszólag véletlenszerű volt, ami miatt a kliensek gyakran türelmetlenek lettek.

A PPC hirdetések minden egyes dollárja közvetlen, nyomon követhető eredményt produkál, beleértve a megjelenítéseket, kattintásokat és konverziókat. Ezzel szemben a SEO sokáig „fekete dobozként” működött, amelyből nehéz volt kinyerni a konkrét eredményeket. Az attrakció bevezetésével azonban most már lehetséges a SEO teljesítményének mérésére és a befektetések hatékonyságának nyomon követésére.

Az SEO mint kiszámítható rendszer

Az új modellek segítségével a SEO már nem csupán szerencsejáték, hanem előre kiszámítható rendszerré válik. Az ügynökségek mostantól képesek világosan kommunikálni az eredményeket az ügyfeleik felé. A SEO csapatok most már bemutathatják, hogy milyen változtatásokat hajtottak végre, hogyan reagáltak a rangsorolások, és mekkora értéket képviselnek ezek a változások. Az új megközelítések révén az ügyfelek pontosan látják, hogy a befektetéseik milyen eredményekhez vezettek.

Az ügynökségek számára az attrakció új lehetőségeket kínál. A hagyományos SEO szolgáltatásokat eddig általában havi díjért vagy óradíjban kínálták, ami nem mindig tükrözte az elért eredményeket. Mostantól azonban az ügynökségek azt mondhatják, hogy az ügyfelek csak akkor fizetnek, ha eredmények születnek. Ezzel a teljesítményalapú SEO modell nemcsak új bevételi forrást teremt az ügynökségek számára, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a kliensek számára kedvezőbb áron kínáljanak szolgáltatásokat.

Valós példák az SEO attrakció hatékonyságáról

Az ügynökségek, amelyek felfedezték az új attrakcióval támogatott modellt, nemcsak érdeklődnek, hanem energikusak is. Számos ügynökség arról számolt be, hogy a SEO ismét a növekedés motorjává vált. Az ügyfelek már nem kérdőjelezik meg a SEO értékét, hanem inkább azt kérdezik, hogy mi következik. Az attrakció segíti az ügynökségeket abban, hogy a teljesítményt világosan és átláthatóan kommunikálják, így a kliensek könnyen megértik, hogy mire költik a pénzüket.

A PPC hirdetések iránti függőség csökkentése és az organikus forgalom dominálása mellett az ügynökségek új lehetőségeket találhatnak a piacon. Az új stratégiák lehetővé teszik, hogy a cégek ne csak a Google zsebébe töltsenek pénzt, hanem a saját növekedésüket támogassák. A SEO most már nemcsak szükséges, hanem egyértelműen értékes befektetés is, amely hosszú távú előnyöket kínál a cégek számára.